Glorantha-foorumi

Kalikos – Suomen Glorantha-seura ry:n keskustelufoorumi
Tänään on 14.11.2018 16:21

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suvunsurma osana kampanjaa
ViestiLähetetty: 14.10.2010 18:38 
Poissa
Tietäjä
Tietäjä

Liittynyt: 20.07.2005 11:18
Viestit: 82
Terveeks! [Jyväskylän pelaajat voisivat pysyä poissa täältä...]

(Garrikille: mä kyllä pelaan aktiivisesti, viime vuonna pelattiin täällä Oulussa Orlmarth-kamppis, ja nyt ollaan sama homma aloitettu Jyväskylässä. Tällä kertaa olen itse PJ. Pelitahtina toivottavasti kerran kuukaudessa tai kahdessa johtuen pitkästä välimatkasta. Korvaukseksi pelataankin tuplasessio kerralla. Että kyllä täällä muutkin pelaa kuin Kasila :wink: )

Mutta. Heti alkuun törmäsin pieniin ongelmiin. Nimittäin Ugly Psycho otti hahmolleen haitaksi "suvunsurmaa suvussa". Kehitimme jonkin verran taustatietoa aiheesta, ja päätimme, että ikävistä tapahtumista ei ole kovinkaan paljoa aikaa, vaan kyse on aivan lähihistoriasta. Mielenkiintoinen teema käsiteltäväksi (en ole missään pelaamassani orlanthi-pelissä käsitellyt suvunsurmaa), mutta vaatinee paljon tilaa pelistä. Tämä onkin se ongelma: kampanjan "Mahdottomien Tekojen" yhdistäminen heorttilaisten kipupisteeseen tuntuu hankalalta. Tuntuisi, että kaksi näin isoa teemaa syövät pelitilaa toisiltaan pois.

Pläräilin hiukan valmisseikkailuita läpi, ja löysin kaksi vaihtoehtoa, jotka saattaisivat sopia tähän kuvioon mukaan. 1) a Year of Chaos (Sartar Rising 1). Tässä on omat ongelmansa: luettuna seikkailu ei tunnu kovin erikoiselta, ja jos syylliset vaihtaisi tuohon suvunsurmaan, niin tuntuisi, että kaaosörmötti-kavalkaadi latistuisi hack&slash-materiaaliksi. 2) Final days at Skullpoint (Sartar Rising 3). Tämä vois olla mielenkiintoinen skenu pelauttaa (Newsalor oli vissiin pelauttanut tän joskus, kukaan muu?), vaikkakin älyttömän monimutkainen. Toiseksi skenu rakentuu oikeastaan sen varaan, että hahmot ovat ulkopuolisia, eivätkä tiedä klaanin historiasta juuri mitään. Jos tämän siirtäisi hahmojen omaan klaaniin, niin homman joutuisi kirjoittamaan käytännössä uudestaan. Lisäksi kummassakin seikkailussa on se vika (liittyen lähinnä Orlmarth-pelin aikajanaan: tehtävien suorittaminen, mahdolliset kähinät naapureiden kanssa jne.), että ne vievät rutkasti aikaa.

Joten: löytyykö keneltäkään apuja tähän ongelmaan? En niinkään tarvitse perustietoja suvunsurmasta, vaan haluaisin ideoita siihen miten sovittaa suvunsurman käsittelyn Sartar-kirjan kamppiksen kehykseen. Pienet kohtaukset tai isommat kampanja-ideat ovat molemmat tervetulleita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2010 08:36 
Poissa
Sankari
Sankari

Liittynyt: 25.04.2006 08:55
Viestit: 981
entä jos teet toisin päin?

sillä sartar jutulla oli jokin isompi syyfseuraus juttu mistä kaikki lähti liikkeelle.
voisiko sitä uudelleen kirjoittaa tukeutumaan syyttämään uglyä kaikesta ja siis tukeutua suvun surmaan perus ajatuksiesi lähtökohtana?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.2010 00:23 
Poissa
Suuren neuvoston jäsen
Suuren neuvoston jäsen

Liittynyt: 22.11.2002 20:25
Viestit: 609
Paikkakunta: Helsinki
Haa, lisää Glorantha-pelejä Jyskylässä! Tuun kattomaan - eli parasta kutsua mut. :)

Kaksi kaukaa liippaavaa ideaa: Sturlunga-saaga ja Bloodfeud-kirja.

Kumpikaan ei sijoitu Sartariin, mutta molemmat kuvaavat ison skaalan sukuriitaa aikana, jolloin vieras valta ottaa vanhastaan "vapaan" kulmakunnan hallintaansa. Noista voi irrota ideoita draamaan, joka yhdistää sukuriidan ja subjuagaation.

-G


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com