Glorantha-foorumi

Kalikos – Suomen Glorantha-seura ry:n keskustelufoorumi
Tänään on 14.11.2018 16:53

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Pelinjohtajan valinta?
Iän perusteella 0%  0%  [ 0 ]
Kokenein pelaaja 13%  13%  [ 2 ]
Viisain (miten sen nyt määrittelisi) 88%  88%  [ 14 ]
Ääniä yhteensä : 16
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12.06.2007 16:44 
Poissa
Pappi
Pappi

Tuli sellainen asia mieleeni, että minkä perusteella valitsette pelinjohtajanne??? Me valitsemme pj:mme aina sen perusteella kuka on kiinnostunein pelistä... eli siis minä... :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.06.2007 17:21 
Poissa
Sankari
Sankari

No yleensä meillä PJ on se, jolla on idea jonka pohjalle muodostaa tarina, ja pelaajat on komponetteja tässä tarinassa. Kun tarina on lähtenyt liikkeelle, säilyy PJ samana, kuin se oli aloittaessa. Joskus ollut puhetta, että saman tarinan sisällä voisi PJ:kin vaihtua, mutta toistaiseksi se on ollut puhetta.

Yleensä samanaikaisesti on yksi tarina, mutta nyt viimeaikoina on alkanut olemaan enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että on samanaikaisesti useita pitkiä tarinoita (kampanjapelejä) ja näidenkin lisäksi vielä lyhyitä tarinoita (yhden kahden pelikerran pelejä), ja kun jokaisessa tarinassa on oma PJ, voi siis periaatteessa kaikkikin peliporukan jäsenet olla PJ:nä, mutta eivät siis samassa tarinassa, vaan jokaisella PJ:llä on oma tarina, missä muut esiintyvät pelihahmoina.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2007 10:53 
Poissa
Pappi
Pappi

En vastannut mitään, koska meillä PJnä toimii se joka jaksaa suunnitella pelit. Minä olen tosin ainut joka jaksaa niitä suunnitella. Muita aina täytyy patistaa ¨Pidähän pelit senki vanha runkku!¨

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2007 13:50 
Poissa
Noviisi

Pelinjohtajat valitsevat meillä itsensä. Jos kukaan ei ryhdy pelinjohtajaksi, niin sitten itkettää kun ei ole peliä. Ja jos kaikki haluaa vetää peliä, niin meillä on sitten monta pelinjohtajaa, joka kai sitten tekee kaikki pelaajiksi.

Eli pelaajan ja pelinjohtajan ero lienee siinä, että kuka on järkkäämässä peliä ja kuka surffaa heidän nostattamilla aalloilla.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.06.2007 17:28 
Poissa
Keisari
Keisari

Sama vastaus kuin tuossa monella muulla aikaisemmin, eli pj on se joka suostuu/jaksaa pelin suunnitella ja sitä vetää. Pelaajia meidän porukasta kyllä löytyy.

We are the Fallen.
-Oath of Affirmation of the Eight tribe

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2008 17:42 
Poissa
Riimulordi
Riimulordi

PJ yleensä valitaan kuka osaa säännöt parhaitten, myös uskaltaa puhua ja löytyy mielikuvitusta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.2008 17:07 
Poissa
Riimulordi
Riimulordi

Meiän peleissä kaikki ovat ainaki kerran johtaneet. Sitten siinä vuosien saatossa on osa pelaajista johtanut vähän enemmän.

Säännöt menee kaikilota ulkoa. Meikältä, jopa taikuudet ( ehkä...). Eli sen perusteella ei joheta. Ollaan sitä johettu ilman sääntötietämystäkin. Eikä ketään säästetty.

Eli se johtaa, joka päättää johtavansa tai sitten se jolla on seikkailu valmiina. Jos ei heti johtajaa löydy niin sitten, joku inspiroi. Hyvin on toiminu ainaki tähän mennessä. Eikä ketään säästetty.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.2008 02:03 
Poissa
Riimulordi
Riimulordi

Minä se vain 90% ajasta olen ollut, koska olen niin kaunis ja viisas. My Ass :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.05.2010 11:30 
Poissa
Noviisi

To the Hats:
Säännöt menee kaikilota ulkoa. Meikältä, jopa taikuudet ( ehkä...). Eli sen perusteella ei joheta. Ollaan sitä johettu ilman sääntötietämystäkin. Eikä ketään säästetty.

Samaa porukkaa, ja se taidan olla lähinnä mie, joka olen yrittänyt ilman sääntöjä johtaa. Siinä on puolensa... hyvät ja huonot.

Mutta meillä on tosiaan kaikki vissiin ainakin kerran johtaneet, joskin vakituisia pelinjohtajia taitaa olla kolme.

Eikä ketään tosiaan säästetty.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.10.2010 10:24 
Poissa
Maallikko

Nyt kun kerran ketju nostettiin ylös, vastailen minäkin.

Minun peliporukassani pj:nä toimii yleensä se, joka ensimmäisenä ilmoittaa vapaaehtoisuudestaan. Koska (nykyään harvemmin osallistuvaa isoveljeäni lukuunottamatta) kaikki täällä ovat vielä aika aloittelevia pelinjohtajia, luonnollisesti virheitä tulee tehtyä aika paljon; mutta niistähän sitä oppii.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 3 tuntia